Başlangıç > yazın > Dur-Ma : Bir Deneme Öyküsü

Dur-Ma : Bir Deneme Öyküsü

O akşam resim kursundan çıkıp gelmiştim eve. Saat on sularıydı, dışarıda muhteşem bir ayışığı… Balkona çıkıp bütün ışıkları kapatmış ve oturmuştum bir süre. İşin aslı öyle aman aman bir gün geçmediği halde keyifliydim. Ama böyle nasıl diyeyim huzurlu bir keyif.  O zamanlar yalnızlığa katlanamasam da çoğu kereler, o anda çok iyi gelmişti gökyüzünü seyredip öylece durmak.

Düşünmüştüm sonra… Düşünürken aklıma kelimeler takılmıştı . Yanımda cep telefonum vardı bir tek. İçeri gidip kağıt kalem almaya üşenmiştim, o derece gevşek uyuşuk bir hal. Cep telefonunda mesaj olarak yazmaya başlamıştım. İnsanın aklına düşünce kelimeler paldır küldür, her yere yazılabiliyormuş meğer.

Bu yazı işte o balkon sefasının yazısıdır. Aslında daha çok minik bir hesaplaşma, o güne kadar yaptıklarımı masaya yatırıp da neden olduğunu anlama halidir. Bahanedir belki, kimbilir belki de değildir. Ama olurken her şeyi içinde yaşasa da insan, anlatabilmeyi diliyor. Ya da belki de sadece ben…

Bu yüzden okunmasını istedim galiba. Paylaşmak hep iyi geldiği için. Bu vallahi acayip bir şey. Okunup sevilse bir de, harika hissedeceğimi bilmek garip bir bekleyiş yani. Umut veren. Hani o gece ayışığını seyrederken hissettiğim keyif gibi.

Hem yazılar niçin yazılır ki zaten? En çok sevdiklerin görsün diye… Onlar bilsin diye… Anlayış beklemek değil ama. Döküvermek içini uluorta sadece…

Dur-Ma

Mutluluktan ödü patlar mı insanın? Patlıyormuş. Çok sevinmek de delirtebiliyormuş insanı. Basbaya panik olunup kaçıp gidilebiliyormuş. Kaybetme korkusu, kazanılmış bir iyi duygudan baskın çıkıp, insana iyi olana sonunda karşıdan baktırtabiliyormuş.

Oysa biraz dursa insan, hani bi’ durdursa kendini, içindeki o, çok büyük bir felaket olacakmış hissi belki de geçiverecek. Hayatın karşısına çıkardığı süprizleri endişelenmeden kabul edebilse, ilk şaşkınlık geçtikten sonra bu yeni hayatı daha çok sevecek. Belki de…

Ilık bir yaz akşamında balkonda otururken içilen bir bardak çayın ilk yudumu gibi bir tad kalacak ağzında mesela. Öyle bir keyfe kapınılacak. Ya da fırından henüz çıkmış ekmeğin ucunu koparmak gibi… Karşı konulamaz olacak. Süt kokan ensesini koklamak gibi yeni doğmuş bir bebeğin… Mesela…

Ne var ki, kötü haberler almaya o kadar alışmışız, öyle alışmış ki herkes, güzel bir hediye edinmenin hayattan, nasıl da muhteşem olduğu unutuluvermiş. Oysa, tam da bir kapı arkasında çarpışıvermenin vaktidir belki de… Havadan sudan konuşuvermenin, çocuklukta okunmuş kitapların aynı olmasının tesadüfi neşesiyle gülüşmenin… Ya da bir deniz kenarında eline, yüzüne, saçlarına dolanan rüzgarın sesini dinleyebilmenin… Karşımıza çıkan iyi şeylere, delirmeden sarılabilmenin vakti…

Şimdi, belki de, hiç hesapsız, kaçma hakkını cebinde saklı tutup bu kez, “dur”mayı denemenin saatidir…

Dursak ya!

2007, istanbul

Kategoriler:yazın Etiketler:
  1. öznur akı köprülü
    Ocak 19, 2011, 8:13 pm

    Esra’cım canım benim, öyle güzel yazmışsınki, bugün bu yazının başını işlerim arasında gördüm. Heyecanla okuyasım geldi ama biliyorsun ya çokk önemli işler yapıyoruz! bir türlü okuyamadım. Şimdi evde kendime kalmış sakin anımda bir çırpıda okuyuverdim. Bu akşam içimde bir yalnızlık ama bir kadar da garip bir huzur vardı. Böyle anlarda hep dostlarımı arayasım yada birşeyler yazasım gelir ama bugün kendimi bugün aklımda kalan yazına bıraktım:) İyi de etmişim bana çok iyi geldi!!!
    Eline yüreğine sağlık,
    öpüyorum seni ve kuzuyu

  2. Ocak 24, 2011, 11:25 am

    Bazen öylece durmak işe yarıyor sanırım. Ne mutlu ki bana, sana da azıcık huzur verebilmişim canım arkadaşım 🙂

  1. No trackbacks yet.

Bir Cevap Yazın

